Thursday 20 December 2012

kisah aku

Assalamualaikum.....Nama diberi Mohamad Syaifulnizam Bin Satar. Abah bernama Satar Bin Jamal tetapi pangilan (Shukur). Nama emak pula Juriah Binti Mohd Sa'aid. Dilahirkan pada tanggal 17.07.1991 di Hospital Pakar Sultanah Aminah Muar, Johor. Dan sekarang umur ku 21 tahun. Berasal dari Ledang ( yang dahulunya dikenali dengan daerah Muar) Johor. Asal usul memang "orang kampung" menetap di Felda Sri Jaya Bukit Serampang. Mendapat pendidikan awal di sekolah Tabika Kemas, selepas itu ke Sekolah Kebangsaan Felda Sri Jaya dan menyambung pelajaran ke Sekolah Menengah Tun Sri Lanang, selang setahun aku melanjutkan pelajaran di UiTM Beting Kuala Pilah, Negeri Sembilan mengambil jurusan Dilploma Pengurusan Ladang. Panggilan yang diberi oleh keluarga ialah Abang Long (walaupun tiada adik beradik aku selesa dengan pangilan itu sehingga sekarang). 
abah, sepupu (kiri), aku (kanan)

mak dan aku
Aku dibesarkan dengan cara hidup bersederhana sahaja. Tiada yang istimewa tentang diriku. Aku memang rapat dengan emak, dan emak adalah rakan karibku sewaktu kecil memandangkan aku tunggal dan tiada adik beradik. Kemana sahaja emak pergi aku pasti mengikutinya. Abah memang selalu memanjakan aku berbanding emak. Cara dia melayan aku pun berbeza, bila abah ada dirumah dia selalu bergurau dengan aku (rindu saat-saat ini), kadang-kadang dia mengikuti kerenah aku dengan membawa aku pergi kekedai membeli jajan. Satu hari dekat 4 atau 5 kali akan kekedai. Saat yang paling aku rindukan apabila aku kena tinggal dengan abah apabila dia hendak keluar, aku akan cakap 'abah nak pergi mana? abang long nak ikut', dan abah kata 'tak boleh' tetapi aku akan cakap 'nak ikut', walaupun sampai tahu yang aku tak dapat ikut pun. Paling banyak masa aku bersama ialah dengan emak, sebabnya abah jarang berada dirumah. Rindu sangat-sangat zaman kecik-kecik dahulu. Apakan daya masa tidak boleh diulang dan digantikan. Serius aku rindu kan emak dan abah bersama =(

Sampai disini sahaja cerita serba sedikit tentang diri aku. In Shaa Allah akan bersambung
songkok aji feberet

kasut pink
makan limau barli sampai tertidur

No comments:

Post a Comment